روزگار یک زن

زن همیشه مورد استعمار چه در خانه چه در محل کار. من یه زن تحصیلکردم که ...

روزگار یک زن

زن همیشه مورد استعمار چه در خانه چه در محل کار. من یه زن تحصیلکردم که ...

رازهایی درباره مردان


         


                                  

جرات ندارم حرف دلمو بگم...

امروز یه مقدار زودتر اومدم خونه یه سری به وبلاگ دوستان زدم از خودشون گفته بودن از آرزوهاشون منم تصمیم گرفتم یه کم از خودم بگم از آرزوهام، از اون قسمت از زندگیم که با هر کسی دوست میشم دوست دارم بهش بگم ولی از ترس پیش داوریهاشون همیشه مخفیش میکنم همیشه هم تمام سعی و تلاشم اینه که تا وقتی دوست هستیم از اون قسمت چیزی نگم سوتی ندم نفهمن...

البته اینجام میترسم بگم میترسم مورد پیش داوری قرار بگیرم نمیدونم !

هر چی تو دلم بودو نوشتم خالی شدم ولی جرات نکردم دکمه انتشار رو بزنم فرستادمش تو یادداشتهای چرکنویس شاید روزی انقدر جرات پیدا کردم که انتشار رو بزنم.

چه هوایی شده (صحبت از آب و هوا بهترین وسیله برای عوض کردن بحثه! اینطور نیست؟) سیا میگه بارون اینطوری بباره حتما سیل میاد میگم:دیدی خدا چقدر دوسم داره از خدا خواستم بباره تا دریاچه احیاء بشه! خدایا شکرت از این نعمت!

امروز رفتم بانک تجارت تا یکی از قسطامو بدم تو این بانک حقوق ارتشی ها واریز میشه بازنشسته های ارتش از 26 ام برج میادن تو بانک میشینن تا اول دوم برج که حقوقارو بریزن،حسابی بانک رو شلوغ میکنن،بیچاره ها لابد احتیاج دارن انقدر زود میان بانک از صبح می شنن شاید تا چند ساعت بعد حقوق واریز بشه. از یکیشون خواستم که شمارشو با من عوض کنه حالا که تا ساعت 11 میخواد منتظر باشه، گفت شمارم رد شده،اینطوری شد سر صحبت باز شد بغل دستیش شروع کرد به صحبت کردنو غرغر کردن که چرا انقدر حقوقارو دیر میریزن گفتم ارتشی ها که خیلی منظمند گفت:یه سپاهی اومده مسئول حقوقا شده باید چند روز پولا تو حساب اون باشه کار کنه بعد بریزه به حساب ما(چه استدلالی!پس نتیجه گرفتم هنوزم ارتشی ها منظم هستند) آقاه، تیمسار بازنشسته بود پاهاش مشکل داشت درست نمیتونست راه بره با کمک عصا خیلی آهسته آهسته قدم برمیداشت گفت تو جنگ اینطوری شده شب تا صبح خواب ندارم بس که درد میکشم میرم دکتر میگه باید مدارا کنی آخه مگه میشه با درد مدارا کرد! تعریف میکرد امروز داشتم میومدم بانک چون پیاده رو پستی بلندی داره از کنار خیابون داشتم میومدم یهو دیدم یه جوون ویراژه داد اومد راهمو قطع کرد هرچی از دهنش دراومد بهم گفت میگم جوون اینجا خط کشی داره من پشته خطم معذرت خواهی میکنه  میگم من فکر کردم میخوای سوارم کنی انگار نه انگار ویراژ دادو رفت حتی یه تعارف نکرد (با خودم گفتم نگاه یه روزی تیمسار بوده چه مقامی داشته تو جنگ بخاطره ما مصدوم شده حالا ببین باهاش چجوری برخورد میکنن) بغلیم میگه ولش کن بهش گوش نده گوش مفت گیر اورده پیره ولش کنی تا صبح میخواد حرف بزنه...(واقعا دلم سوخت یعنی انقدر ارزش نداره که حداقل به حرفش گوش بدیم؟)


ما که نفهمیدیم معنی عفاف و حجاب چیه؟

دیشب خیلی دیر خوابیدیم مشغول سروسامون دادن به وبلاگم بودیم صبح یه کم خواب موندم سریع آماده شدم رفتم سرکار از اول صبح تا بعدازظهر بارون اومد چه بارونی کیف کردم خدایا شکرت از این همه نعمت که برا بندگانت فرستادی شکر...

بعد از ظهر مرکز برامون یه کلاس آموزشی گذاشته شده بود با عنوان حجاب و عفاف (چند روز قبل هم یه پرسشنامه داده بودن که جواب بدم) اولش خیلی غرغر کردم گفتم همه چیزو درست کردن فقط عفاف و حجاب ما خانما مونده دوست نداشتم برم ولی گفته بودن هر کی نیاد سرو کارش با حراستت با یکی از همکارا رفتیم مرکز،تقریبا بیشتر خانمهای همه ادارات بودن استاد یه آقای روحانی بود خوب صحبت میکرد یک ساعت و نیم طول کشید همه چیز گفت کلی کلید واژه و کد بهمون داد(تیکه کلامش این بود الان یه کد بهتون میدم فکر کنم تو کاره برنامه نویسی کامپیوتر بود) از هر دری صحبت کرد و خاطره تعریف کرد الا عفاف و حجاب

یه مسئله جالب تو کلاس اتفاق افتاد داشت یه خاطره تعریف میکرد با حالت طنز گفت: میگن مملکت دست آخونداست! یه خانمه از آخر کلاس گفت: دسته آخوندا بود!(خیلی از حرف این همکارمون خوشم اومد) آخونده گفت :واقعا همینه که شما میگید. یکی گفت: تقصیر خود آخونداس! گفت: آره والا بعضی از ما با این کارامون آبروی همه آخوندارو بردیم... خیلی خوشم از واقع بینی آخونده اومد.

خلاصه کلاس با مقدمه چینی در مورد عفاف و حجاب فعلا تموم شد تا هفته بعد(میدونم هفته دیگه هم به این مبحث نمیرسیم انقدر آقا صحبت از این در و اون در میکنه)

بعد از کلاس که اومدم بیرون با این هوای ابری یه دفعه دلم هوای مامانم اینارو کرد زنگ زدم به سیا گفتم میشه برم خونه مامان اینا شمام شب بیای اونجا بمونیم سیا قبول کرد. یه جعبه شیرینی خریدمو و اومدم خونه مامان اینا . اینجا خیلی خوش میگذره مخصوص با برادرزادم آیسان،کلی باهاش حال کردم خیلی خوش میگذره. 

شب نموندیم اومدیم خونه خودمون.

                      

                                    

تو چشم بودن بهتر از کار کردن است...

امروز خیلی سخت از خواب پاشدم آخه خستگیه دیروز هنوز تو تنم بود پاشدم یه چرخی تو خونه زدم دیدم نمیشه این چشا یاری نمیکنن باز نمیشن دوباره برگشتم تو تختخوابم یه ساعت دیگه گرفتم خوابیدم، ساعت 8 شد بود تند تند شروع کردم به جموجور کردن خونه اصلا حال نداشتم ولی میدونستم غروب که بیام حالم از این بدتر و خسته تر هستم کارام میمونه، ظرفای شبو شستم لباسایی رو که آقا دیروز شسته بودو تاکردم گذاشتم تو کشوها (این اولین باره لباسارو میندازه تو ماشین میشوره دیروز کلی سوپرایز شدم دیدم لباسارو شسته-باید دست قشگلرو براش زد) هال رو یه جارو زدمو با یک ساعت و پنج دقیقه تاخیر رسیدم سرکار!

معاون تو اتامون بود یه سلام کردمو سر جام نشستم معاون هم بلافاصله رفت، به خشکی شانس 5 دقیقه دیرتر میومدم نمیدیدمش، بعد از چند دقیقه دیدم باز اومد تو اتامون که خانم فلانی مگه شما کار نمیکنی چرا امتیازت انقدر پایینه... گفتم: چرا ولی خوب چیکار کنم اینطوری امتیاز دادن... گفت: پاشو برو مرکز بگو درستش کنن... گفتم: برم چی بگم کاسه گدایی دست بگیرم؟گردن کج کنم؟اینا دیگه امتیازو دادن. گفت: نخیرم پاشو همین الان برو اینو درست کن. گفتم:چشم (در صورتی که یه قرون این ارزشیابی هاشون برام نمی ارزه ولی چاره چیه رئیسمون رو این حساب اضافه کارمونو رد میکنه) با بقیه بچه های دفترمون پاشدیم رفتیم اول حوقوقمونو گرفتیم بعد رفتیم گدایی هر کس برای قسمت خودش. برا من از همه قسمتا بیشتر طول کشید 3 ساعت!اونا منو گذاشتن رفتن اداره دوباره راننده اومد دنبالم .

انقدر فک زدم که فکم داشت می افتاد مگه حرف سرشون میشه میگم شما چطور آیتمی رو به من ابلاغ نکردید جزوء کار من نبوده امتیاز براش درنظر گرفتیدو به من صفر دادید تا کل ارزشیابیم پایین بیاد میگن شرایط برا همه یکسانه فقط اونایی که سرخود این برنامه رو اجرا کردن برد کردنو امتیازرو گرفتن و خیلی صحبتای دیگه شد که از یاد اوردنش حالت تهوع میگیرم خیلی بی منطق بود استدلالشون!خلاصه به هر مصیبتی بود راضیشون کردم یه کوچلو امتیازمو تغییر بدن ولی وقتی بردم پیش معاونت هماهنگی که لحاظشون کنه گفت برنامه رو بستیم دیگه هیچگونه تغییری نمیشه داد آب سردو ریختن روم اگه میدونستم انقدر رو نمیزدم هیچی به هیچی!!!!

ساعت 4 رسیدم اداره تازه اون موقع وقت کردم ناهارمو بخورم یه سری کار داشتم که انجام دادم ساعت یه ربع به پنج وسائلمو جمع کردم بیام خونه معاونو دیدم ماجرارو براش تعریف کردم گفتم اطاعت امر کردمو رفتم ولی گفتن نمیشه تغییر داد. گفت:فردا خودم صحبت میکنم که تغییر بدن آخه دخترم حیف شما داری کار میکنی نباید مساوی با اونی باشی که کار نمیکنه...

تو دلم گفتم خودتون بهتر از هر کسی میدونید این ارزشیابی هاتون هیچ کدوم عادلانه نیست هر کسی زبون چاخان و دروغ بیشتری داشته باشه عزیزتره، اول تره،معنی کمی و کیفی رو هنوز نمیدونو ارزیابی میکنن .

به خدا آدم نمیدونه باید چیکار کنه  آشکارا جلوی همه به من میگه خواهر شما خودتو بیشتر باید نشون بدی کار هم نداری پاشو بیا مرکز یه خودی نشون بده بیا بشین اینجا، هر چی تو چشم باشی بهتره میگن کاری تره امتیازت بیشتر میشه....

آخه من از این اخلاقا ندارم چیکار کنم مثل بچه آدم تو ادارم نشستم دارم کارمو میکنم هر وقت زنگ زدید کاری خواستید براتون انجام دادم الکی بیام بشینم اونجا که چی بشه،حرف تو گوششون نمیره که نمیره،انجام کار مهم نیست تو چشم بودن مهم است(اینم درسی که چند وقت دارن تو این سازمان به من یاد میدن) منم خنگ! زیر بار نمیرم دروغ بگم چاپلوسی کنم.


              

جمعه تعطیل نیست

امروز مثلا جمعه است ساعت 7 صبح پاشدم رفتم سرکار،آخ زور داشت روزای کاری کمه روزای تعطیل هم باید برم.

سرکار خوب بود خوش گذشت چندتا دوست خوب پیدا کردم یکیشون هم سنه مامان بزرگم بود ولی خیلی زود باهاش صمیمی شدم خانم خیلی خوبی بود، تا ساعت 6 شب سرکار بودم.

الان مرده ام رسیده خونه بدون معطلی پریدم پای کامپیوتر شروع کردم به نوشتن البته امروز حرف زیادی برا نوشتن ندارم از صبح دارم فک میزنم دیگه حرفی برام نمونده ته کشیده
(باور می کنید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟)



                                    


کلاس‌هاى بهاره براى خانم ها

کلاس‌هاى بهاره براى خانم ها
ثبت نام تا پایان پاییز

توجه: به دلیل پیچیدگى و مشکلى موضوعات، براى هر کلاس بیش از 8 نفر ثبت نام نمی‌شود

کلاس ١
چگونه 2.5 متر ماشین رو تو 8 متر جای پارک قرار دهیم؟
برگزارى به صورت مرحله به مرحله همراه با نمایش اسلاید
مدّت: ٤ هفته، دوشنبه‌ها و چهارشنبه‌ها از ساعت ١٩ تا ٢١

------------------------------

کلاس ٢
مسابقه فوتبال یک ورزش است نه فیلم غیر اخلاقی
برگزارى به صورت میزگرد و بحث آزاد
مدّت: ٢ هفته، شنبه‌ها از ساعت ١٨ تا ٢٠

------------------------------

کلاس ٣
آیا می‌توان با آمادگی قبلی برای رفتن به مراسم عروسی همزمان با آقایان حاضر شد؟
برگزارى به صورت کار عملى و گروهى
مدّت: ٤ هفته، یکشنبه‌ها از ساعت ١٩ تا ٢١

------------------------------

کلاس ٤
نحوه گرفتن صحیح فرمان اتومبیل (بطور ثابت و در حال دور زدن)
برگزارى به صورت نمایش فیلم با توضیحات تکمیلى
مدّت: ٣ هفته، پنج‌شنبه‌ها از ساعت ١٤ تا ١٦

------------------------------

کلاس ٥
نحوه تشخیص تاریخ انقضاء مواد خوراکی از روی بسته آنها هنگام خرید
برگزارى به صورت نمایش ویدیویى
مدت: ٤ هفته، سه‌شنبه و پنج‌شنبه‌ها از ساعت ١٩ تا ٢١

------------------------------

کلاس ٦
عدم ترس از نازل پمپ بنزین و استفاده از آن
برگزارى به صورت کارگاه آموزشى همراه با گروه‌هاى پشتیبان
مدت: ٤ هفته، چهارشنبه‌ها و پنج‌شنبه‌ها از ساعت ١٩ تا ٢١

------------------------------

کلاس ٧
اهمیت دادن به ظاهر و هیکل خود بعد از ازدواج به مانند قبل آن
برگزارى به صورت بحث آزاد
مدّت: ٢ هفته، دوشنبه‌ها از ساعت١٨ تا ٢٠

------------------------------

کلاس ٨
گفتن "عزیزم" به شوهر سلامتى شمارا به خطر نمی‌اندازد
برگزارى به صورت نمایش اسلاید همراه با نوار صوتى
مدّت: سه شب، یک‌شنبه، سه‌شنبه و پنج‌شنبه از ساعت ١٩ تا ٢١

------------------------------

کلاس ٩
چطور می توان با تلفن زیر 30 دقیقه صحبت کرد؟
برگزارى به صورت میزگرد و بحث آزاد
مدّت: حداقل ٦ ماه، سه‌شنبه‌ها از ١٨ تا ٢٠

------------------------------

کلاس ١٠
آیا از لحاظ ژنتیکى غیرممکن است که هنگامی که خانم های خودمانی با هم تنها هستند حرف های زشت نزنند؟
برگزارى به صورت شبیه‌سازى کامپیوترى
مدّت: ٤ هفته پنج‌شنبه‌ها از ساعت ١٢ تا ١٤

------------------------------

کلاس ١١
تفاوت‌هاى بنیادى بین شوهر و آرنولد شوارتزنگر ، براد پیت و بیل گیتس
برگزارى به صورت آنلاین و نقش بازى کردن
مدّت: نامحدود، سه‌شنبه‌ها از ساعت ١٩ تا ٢٢

------------------------------

کلاس ١٢
رد نشدن از جلوی تلویزیون با جارو به هنگام پخش فینال جام باشگاه های اروپا
برگزارى به صورت تمرینات مدیتیشن و روش‌هاى تنفسى
مدّت: ٤ هفته، شنبه‌ها و سه‌شنبه‌ها از ١٧ تا ٢٠

------------------------------

کلاس ١٣
عدم حساسیت به دختران زیبا تر از خود و عدم زشت خطاب کردن آنها و ایراد بستن به آنها
برگزارى به صورت جلسات شوک درمانى
مدّت: سه شب، یک‌شنبه و سه‌شنبه و پنج‌شنبه از ساعت 16 تا 20


 

کلاس‌هاى تابستان براى آقایان

کلاس‌هاى تابستان براى آقایان
ثبت نام تا پایان بهمن ماه

توجه: به دلیل پیچیدگى و مشکلى موضوعات، براى هر کلاس بیش از ٨ نفر ثبت نام نمی‌شود

کلاس ١
چگونه جایخى را پر می‌کنند؟
برگزارى به صورت مرحله به مرحله همراه با نمایش اسلاید
مدّت: ٤ هفته، دوشنبه‌ها و چهارشنبه‌ها از ساعت ١٩ تا ٢١

---------------------------------

کلاس ٢
آیا دستمال توالت خود به خود عوض می‌شود؟
برگزارى به صورت میزگرد و بحث آزاد
مدّت: ٢ هفته، شنبه‌ها از ساعت ١٨ تا ٢٠

---------------------------------

کلاس ٣
مسئولیت پذیری در قبال سطل زباله بردن یا نبردن ؟
برگزارى به صورت کار عملى و گروهى
مدّت: ٤ هفته، یکشنبه‌ها از ساعت ١٩ تا ٢١

---------------------------------

کلاس ٤
تفاوت‌هاى بنیادى بین سبد لباس‌هاى کثیف و کف زمین
برگزارى به صورت نمایش فیلم با توضیحات تکمیلى
مدّت: ٣ هفته، پنج‌شنبه‌ها از ساعت ١٤ تا ١٦

---------------------------------

کلاس ٥
آیا ظرف‌هاى غذا می‌توانند خودشان پرواز کنند و در سینک آشپزخانه فرود آیند؟
برگزارى به صورت نمایش ویدیویى
مدّت: ٤ هفته، سه‌شنبه و پنج‌شنبه‌ها از ساعت ١٩ تا ٢١

---------------------------------

کلاس ٦
گم کردن ریموت کنترل و از دست دادن هویت
برگزارى به صورت کارگاه آموزشى همراه با گروه‌هاى پشتیبان
مدّت: ٤ هفته، چهارشنبه‌ها و پنج‌شنبه‌ها از ساعت ١٩ تا ٢١

---------------------------------

کلاس ٧
یادگیرى چگونگى پیدا کردن چیزها ..... ابتدا نگاه کردن به سرجایش و بعد زیر و رو کردن خانه
برگزارى به صورت بحث آزاد
مدّت: ٢ هفته، دوشنبه‌ها از ساعت١٨ تا ٢٠

---------------------------------

کلاس ٨
حفظ سلامتى ... گل آوردن براى همسر سلامتى شمارا به خطر نمی‌اندازد
برگزارى به صورت نمایش اسلاید همراه با نوار صوتى
مدّت: سه شب، یک‌شنبه، سه‌شنبه و پنج‌شنبه از ساعت ١٩ تا ٢١

---------------------------------

کلاس ٩
مرد واقعى هنگامى که راه را گم کرد از یکنفر سوال می‌کند
برگزارى به صورت میزگرد و بحث آزاد
مدّت: حداقل ٦ ماه، سه‌شنبه‌ها از ١٨ تا ٢٠

---------------------------------

کلاس ١٠
آیا از لحاظ ژنتیکى غیرممکن است که به هنگام پارک کردن ماشین توسط همسرتان ساکت بنشینید؟
برگزارى به صورت شبیه‌سازى کامپیوترى
مدّت: ٤ هفته پنج‌شنبه‌ها از ساعت ١٢ تا ١٤

---------------------------------

کلاس ١١
تفاوت‌هاى بنیادى بین مادر و همسر
برگزارى به صورت آنلاین و نقش بازى کردن
مدّت: نامحدود، سه‌شنبه‌ها از ساعت ١٩ تا ٢٢

---------------------------------

کلاس ١٢
حفظ آرامش به هنگام خرید کردن همسر
برگزارى به صورت تمرینات مدیتیشن و روش‌هاى تنفسى
مدّت: ٤ هفته، شنبه‌ها و سه‌شنبه‌ها از ١٧ تا ٢٠

---------------------------------

کلاس ١٣
مبارزه با فراموشى ... به یادآوردن روز تولد، سالگردها و سایر تاریخ‌هاى مهم
برگزارى به صورت جلسات شوک درمانى
مدّت: سه شب، یک‌شنبه و سه‌شنبه و پنج‌شنبه از ساعت ١٩ تا ٢١

---------------------------------

کلاس ١٤
اجاق گاز: چیست و چگونه استفاده می‌شود؟
برگزارى به صورت نمایش زنده
سه‌شنبه‌ها از ساعت ١٨ تا ٢٠


          

کار در منزل

ساعت 10 از خواب پاشدم چشمامو باز نکرده اومدم سراغ کامپیوتر ، فک کنم معتاد شدم تمام عضلات چشمم درد میکنه.... از دست رفتم منم معتاد وبلاگ شدم! بعد از چک کردن نظرات بعضی از دوستام ، شدم خانم خونه، شروع کردم به انجام کارای خونه (مرتب کردن وسایلا و خونه، مرتب کردن لباسای کمد(چی بووود شتر با بارش مفقودالاثر میشد)، گردگیری، جارو کشیدن، بخارشور کشی کف خونه، شستن ظرفا،تمیز کردن سرویس بهداشتی و ...) روزای تعطیل بیشتر از روزایی که میرم اداره کار میکنم.بی چاره خانمای خانه دار همش باید کار کنن،هر طرف خونه رو تمیز میکنی یه طرف دیگه میمونه تمومی نداره اون وقت به چشم هم نمیاد یکی بهشون نمیگه دستت درد نکنه خسته نباشی!  خلاصه بالاخره کارام تموم شد مامان اومد خونمون یه سری زد رفت، سیا نزدیک ساعت 3 از سرکار اومد سریع ناهارو اوردم با هم خوردیم، یه دفعه یه اس ام اس برام اومد خیلی خوشحال شدم گفتم حقوقمو ریختن به حساب،سیا گفت:ببینم،گفتم: عمرا (هیچ وقت نشونش نمیدم تازه ایندفعه خیلی بیشتر از حد متداولش بود) یهو دیدم مثل یه یوزپلنگ پرید روم مثل بچه ها گلاویز شده بودیم ولی خوب اون مرده زورش زیاده یه فوت به من کنه من اوفتادم هرکاری کردم نتوستم مقاومت کنم موبایلو از دستم کشید و اس ام اسو خوند،کلی خندیدم دستم رو شد. حالا چیکار کنم!!

این سیستم جدید بانکام معضلی شده براخودش، آخه چه معنی داره دقیقه به دقیقه موجودی حسابو اس ام اس میکنن!

                             

          


سیاست زنانه

امروزم هم روز از نو روزی از نو مثل همیشه یه کوچلو خونه رو جمو جور کردمو دویدم سر کار. چهارشنبه ها تو اداره مراسم زیارت عاشورا برگزار میشه آخرسرشم هم یه املت خیلی توپ میدن. برا دعا تقریبا کسی نمیاد ولی آخرش کل اداره میان برا املت، حاج آقایی که امروز زیارت میخوند لفظ قشنگی رو بکار برد بهشون میگفت محبان املت!

صبح سیا بهم زنگ زد فکر کردم کار مهمی داره آخه وقتی قهره زنگ نمیزنه جواب دادم دیدم نه کاری نداره داره منت کشی میکنه زودی قطع کردم .

نزدیکای ظهر اس ام اس داد هر ماه یکی دو هفته از این برنامه های بیهوده داریم اینطوری پیش بره آینده روشنی پیش رو نداریم، خندم گرفته بودید وقتی خوندم (خودشم اعتراف کرد)،جوابشو  ندادم.

یه 5 دقیقه بعدش پسرداییم زنگ زد که مامانتو گروگان نگه داشتیم که شب بیان خونمون، از من انکار از پسردایی اصرار مجبور شدم قبول کنم. چاره ایی نداشتم باید آشتی کنم مگر نه آبرو جلو فامیلا میره اونام میفهمن ما چقدر بچه هستیم . بالاجبار جواب اس ام اس آقارو دادم نوشتم شرط دارم که آشتی کنم، پرسید چی؟ نوشتم: هر مشکلی داری با صحبت کردن حلش کن نه مثل بچه ها قهر کنی قول میدی؟ نوشت: سعی میکنم شامل تو هم میشه.

از اداره که تعطیل شدم سریع اومدم خونه و یه دوش گرفتم هنوز نمیدونم میریم یا نمیریم براهمین موندم آماده بشم یا نشم نمیدونم، باید منتظر بمونم ببینم آقا چی دستور میدن.

چاره چیه باید از سیاست زنانه استفاده کنم پاشم خودشیرنی کنم یه زنگ بزنم بگم چرا دیر کردی و ... آشتی.

زنگ زدم ولی جواب نداد اول فکر کردم چون نزدیک خونست جواب نمیده ولی اومدنش خیلی طول کشید با خودم گفتم دیدی باز آبروریزی شد اگه نیاد چی؟!

بالاخره آقا تشریف فرما شدن سلام کرد منم جوابشو دادم بریده بریده با هم صحبت کردیم بعد گفتم که دعوتیم گفت اگه دلت میخواد بریم گفتم آره.آماده شدیم با داداشم اینا رفتیم یه برادرزاده 1ساله و نیمه دارم خیلی بامزه است دلم براش غش رفت وقتی دیدمش، آخه 10 روز بود ندیده بودمش خیلی با آیسان جونی خوش گذشت همه اش تو بغلم بود هر کاری داره میگه عمه برام انجام بده از جمله: هم یعنی غذا دادن، جیش یعنی دستشوئی بردنش، آبع یعنی آب دادن، ام ام یعنی شستن دستا، خلاصه باید دربست دراختیار خانم خانما باشی ولی در کل مهمونی بهم خوش گذشت قهرمم یادم رفت . 

                      


ازدواج

قابل توجه آقا پسر ها و دختر خانوم ها . آیا ازدواج خوب است یا نه؟

دخترها

قبل از ازدواج

بعد از ازدواج

نتیجه گیری اخلاقی

ایستادن در صف سینما و استخر

ایستادن در صف شیر وگوشت

آموزش ایستادگی

تعطیلات رفتن به دیزن و اسکی

تعطیلات شست وشوی خانه ولباس

پر شدن اوقات فراغت

نوشتن کتاب شعر و رمان

نوشتن داستان پرنده در قفس

شهرت باد آورده

صحبت تلفنی بی محاسبه زمان

اتهام به پر حرفی حتی برای 10 دقیقه

حفظ عضلات صورت

رفتن به سفرهای هفتگی

درحسرت رفتن به پارک سر کوچه

امنیت کامل


پسرها

قبل از ازدواج

بعد از ازدواج

نتیجه گیری اخلاقی

خوابیدن تا لنگ ظهر

بیدار شدن زودتر از خورشید

سحر خیز شدن

رفتن به سفر بی اجازه

رفتن به حیاط با اجازه

معتبر شدن

خوردن بهترین غذاها بی منت

خوردن غذا های سوخته با منت

تقویت معده

استراحت مطلق بی جر بحث

کار کردن در شرایط سخت

ورزیده شدن

دیدوبازدید از اماکن تفریحی

سر زدن به فامیل خانوم

صله رحم

... آموزش گیتار و سنتور و

آموزش بچه داری و شستن ظرف

همدردی با مرد ها