روزگار یک زن

زن همیشه مورد استعمار چه در خانه چه در محل کار. من یه زن تحصیلکردم که ...

روزگار یک زن

زن همیشه مورد استعمار چه در خانه چه در محل کار. من یه زن تحصیلکردم که ...

نظر سنجی

سلام

از شما دوستان عزیز و هر کسی که این پست رو می خونن عاجزانه خواهشمندم جواب سئوالای منو بدن لطفااااااااااااااااا

منو کمک کنید

1) به نظر شما خانمی که سرکار میره همسرش دیگه نباید بهش خرجی بده یا کمک مالیش کنه؟؟؟؟؟

2) خانم باید تو هزینه ها و خرج زندگی شریک باشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟


نظرات 11 + ارسال نظر
[ بدون نام ] سه‌شنبه 3 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 10:06 ب.ظ

سلام دوست من

وظیفه شوهره که نفقه رو پرداخت کنه .

اگر شوهری تمایل نداره همسرش بیرون از خونه کار کنه
میتونه همون اول این مسئله رو مطرح کنه و حالا خانم یا قبول نمیکنه یا میکنه و همسرش میشه .

اینکه شوهر به همسر بگه در صورتی میذارم کار کنی که بذاریش برای خرج خونه یا اینکه من دیگه بهت خرجی ندم

به نظر نامردی به نظر میاد و صحیح نیست

نفقه دادن شوهر ربطی به کارمند بودن یا نبودن زن ندارد

شوهر باید خرجی را بدهد.

( و معمولا زن و شوهری که با هم تفاهم دارند و برای زندگی با هم ازدواج کرده اند نه جنگ و جدل و هم را دوست دارند
خانمها در جای لازم کمک لازم را میکنند ولی اینکه عقیده شوهر از همان اول این باشد که زن باید حقوقش را بدهد به مرد یا باید با آن خرجی خانه را بدهد یا دیگر نباید هزینه ای برای همسرش بپردازد صحیح نیست )

دوست عزیزم در انتخابتان دقت لازم را به عمل آورید .

مردی که از همان ابتدا میخواهد از زیر بار وظیفه اش شانه خالی کند ...

سلام
منم این حرفارو قبول دارم
شوهرم پول منو نمیخواد ولی بعضی وقتا که نیاز مالی دارم خیلی سخت کمکم میکنه هی میگه تو خودت کلی حقوق داری...

[ بدون نام ] سه‌شنبه 3 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 10:08 ب.ظ

حقوقی که خانم برای انجام کار میگیرد تمام و کمال مال خودش است ..البته خوب خانمها معمولا کرامت به خرج میدهند
و به معیشت زندگی کمک میکنند که البته این خوب است .

به نظرم کرامت نیست جبر روزگاره!

sara پنج‌شنبه 5 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 10:48 ب.ظ http://zdz.persianblog.ir

سلام . به نظر من در این موارد اصلا باید وجود ندارد و این تصمیم خود آدمهاس که بر اساس شرایط میگیرن . من زنهای رو میشناسم که هیچی از حقوقشون رو تو زندگی مشترک خرج نمی کنن و از شوهرشون پول همه چی رو هم میگیرن و زنهای رو هم میشناسم که درامدهای خیلی بیشتر از همسرشون دارن و عملا اونا خرج زندگی رو میدن.
ما خودمون هر دو حقوقهامون رو میذاریم رو هم و خرج می کنیم و هرچی هم بمونه پس انداز می کنیم.

منم دوست دارم مثل شما باشم با هم دیگه خرج میکنیم ولی جدا جدا پس اندازه میکنیم ...

PASHA شنبه 7 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 08:18 ب.ظ

خانوم ها به هیچ وجه نباید کار کنند .یا ساده تر زن نباید استقلال مالی داسته باشد. چون اگر مستقل باشد لگد می زند

اینم حرفیه!!!!!!!!!!

H.k پنج‌شنبه 19 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 06:12 ب.ظ http://bescot.blogsky.com

این بستگی به میزان در امد آن خانم دارده اگر کافی است خب لازم نیست...
اگر حقوقش کم است لازم است جناب شوهر اگر می توانند کمک کنند.
در مورد سوال دوم زندگی اشتراکی، یعنی اشتراک و منطقیش این است که در این مورد هم اشتراکی عمل شود.

تو این زمونه هر چقدرم درآمدت خوب باشه بازم یه وقتایی کم میاری بنظرم باید اشتراکی باشه الان یاد گرفتم ازش قرض میگیرم سر برج پسش میدم منطقیه نه؟!

pichak شنبه 21 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 10:58 ق.ظ http://pichak-kocholo.blogfa.com

سلام ..دوست من ..نمیدونم چی بگم سوالاتت خیلی پیچیده اس آخه این بستگی به طرفت داره خیلیها از همون روز اول میگن اگر سر کار بری بایدپولتو توی خونه و برای خونه خرج کنی ولی بعضیا هم برعکس میگن نه اگر دوست داری بذار کنار واسه خودت حساب باز کن ... ولی راجع به سوال اول خیلی نامردیه اگر مردی یه همچین کاری بکنه اصلا حق نداره

سلام
شوهر من نمیگه باید برا خونه خرج کنی میگه تمام درآمدت تمام و کمال مال خودت باشه ولی میگه باید کاراتو با درآمد خودت راه بندازی مثلا کادو به فک و فامیلام، خرج دوا و درمونم البته بگم بعضی وقتا بهش حق میدم چون من دارم از وقتی که باید برا خونه و زندگیش بذارم کم میذارمو سرکار میرم حداقل باید یه فایده ایی براش داشته باشه... البته اینم بگم اونم کارمند درآمد زیادی هم نداره

ساناز سه‌شنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 12:52 ب.ظ

سوسن جون از اول کنار اومدی و باهاش ساختی سرش بد بار اومده دیگه!!!
مردا ظرفیت زن خوب داشتن را ندارند.

از زندگیم راضیم ولی بعضی وقتا بهم خیلی فشار میاد مثل همون شب این پست رو گذاشتم البته بهش حق میدم اونم نداره منم خیلی برای دیگران مایه میذارم

حسین شنبه 28 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 09:46 ب.ظ http://ZOHOR-MAHDI.BLOGSKY.COM

سلام.خب بستگی داره.اولا در شرایط عادی نه .دوما مردی که این کارو کنه و از این توقعا داشته باشه مرد نیست.البته به شرطی که اگه مرد مثلا درحال ورشکستگی باشه.یا اینکه یه مدت تو قرض بیفته اونم به نظر من باید از زنش قرض بگیره.نه اینکه کمک خرجی بگیره.

سلام شوهرم از من کمک خرجی نمیخواد میگه دستت تو جیب خودت باید باشه چون داری میری سرکار ولی من میگم زن هر چدرم درآمد داشته باشه باز شوهرش باید بهش خرجی بده.....

m.f سه‌شنبه 31 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 06:39 ب.ظ

عزیزم من کاملا شما رو درک میکنم اما باید بگم من هم تو اجتماع هستم و میبینم بعضی از اقایون با اینکه همسراشون کار نمی کنند اما براشون سخته که پول بدن چه برسه به شما که شاغل هم هستین.من تمام نظرات بالا و قانون رو می دونم اما باید بگم شما از یه راه حل میتونید استفاده کنید.با محبت بگیدو بگذرید.همین .با جنگ ودعوا و بحث کردن های مداوم درست که نمیشه هیچ بلکه بدتر هم میشه.هر مردی یه لمی داره.بگید بهش که خانم ها همیشه نیاز به پشتیبانی شوهرشون دارن.

مرسی عزیزم حق با شماست. منم زیاد اهل جنگ و دعوا نیستم فقط اون لحظه که این پست را میذاشتم خیلی ناراحت بودم ولی خدارو شکر الان مسئله حل شده

خودم جمعه 31 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 11:11 ق.ظ http://acupoflove.mihanblog.com/

پست قبلتون رمزی بود نتونستم ببینم :)
اما راجع به سوالاتون باتوجه به اینکه خودم هم سالهاست حقوق بگیرم و همین مشکلو دارم میگم اگر مردی از دادن خرجی و نفقه به همسر حقوق بگیرش امتناع میکنه و یا سخت بهش پول میده تقصیر خودمونه. من خودمو میگم که از همون ابتدا همه حقوقم رو تو خونه به عنوان کمک خرج هزینه کردم و بار زندگی رو به دوش کشیدم و هیچوقت برای نیازهای کوچیکم ازشوهرم نخواستم پول بهم بده و این اشتباه محض بود. چون شوهرم کم کم احساس کرد نیازی نیست هزینه های من رو بپردازه و بعد کم کم این تبدیل شد به یه عادت و حالا اگر بخواد پولی به من بده خیال میکنه داره کار زور انجام میده.
فکر میکردم دارم کار ثواب انجام میدم و به زندگیم کمک میکنم درحالیکه اشتباه محض کردم و شوهرم رو بدعادت کردم تا همیشه روی حقوق من حساب باز کنه و به جای تلاش بیشتر برای ساختن زندگیمون ، هرجا که کم آورد فورا اومد سراغ منو حقوقم. در حالیکه مردهای فامیل دوشیفت و سه شیفت کار میکردن تا زندگی بسازن ایشون همون یه شیفتم زورکی میرفت سرکار چون میدید زنش هیچ خرجی نداره و کلی از مخارج زندگیشم که توسط من تأمین میشد و در واقع فشاری بهش نمیومد. از من به شما نصیحت اشتباهی که من کردم رو مرتکب نشید. خیال نکن زن بدجنسی هستم ها. اگر بیایی ببینی متوجه میشی که من بعد این همه سال هیچی از خودم ندارم و همه حقوقم رو به پای زندگی و شوهر و بچه هام ریختم ولی حالا می فهمم که اشتباه کردم.
کاش مثل زن های دیگه حساب کتاب داشتم و جیب من و جیب شوهرم باهم فرق داشت تا اینطوری شوهرم بیشتر احساس مسئولیت کنه و بیشتر به زندگیش برسه و قدر من روهم بیشتر بدونه. وقتی نگاه میکنم می بینم جاری هام که همه خونه دار هستن الان پیش شوهراشون قدرو منزلت بیشتری دارن تامن. همه شون خونه های شوهراشون به نامشونه ولی همسرمن خیلی راحت با اینکه چیزی از خونه به نام من بشه مخالفت میکنه. کار به جایی رسیده که پول تلفنم رو هم خودم میدم.
عزیزدلم ما از روز اول اینطور نبودیما. بعد سی سال زندگی به اینجا رسیدیم. احتیاط کن و همسرتو عادت نده که به حقوق تو به عنوان بخشی از منابع تأمین مخارج زندگیتون نگاه کنه.

مرسی از لطفتت که با حوصله و کامل جوابم رو دادی...
منم تمام حرفای شمارو قبول دارم ولی نمیدونم چه جوری باید با همسرم برخورد کنم که تو زندگی نباید به حقوق من کاری داشته باشه البته با این اوضاع اقتصادی یه کوچلو هم بهش حق میدم بعضی وقتا میگه: وقتی مردی اجازه میده زنش بیرون از خونه کار کنه باید یه فایده ایی براش داشته باشه دیگه ...!

سحر دوشنبه 10 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 09:29 ق.ظ

سلام عزیزم تازه وبت رو خوندم حرف دل منو زنی منم عین تو تمام خریدام رو خودم میکنم چون حقوق شوشو فقط مبره به قسط آپارتمان و وام و .... و خرجی خونه کلا وقتی زن خودش حقوق داره انگار از مرد ساقط میشه کمکش کنه ولی از من به تو نصیحت تو هم پولاتو الکی خرج نکن جمع کن ماشینی طلایی چیزی بخر عین آقایون
فردا یکهویی میبینی اون همه چی داره مال تو فقط رفته به لباس و خوراک و ...

سلام گلم
واقعا این سرکار رفتن ما خانمها معضلی شده بعضی وقتا به خانمهای خونه دار حسودیم میشه با اینکه درآمدی ندارن ولی بیشتر از ما خرج خودشون میکنن .
نصیحت به جاییه ولی اگه این قسطها و خرجای یدفعه ایی بذاره حتما همین کاررو میکنم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد