Ladan's Food Journal


*****ژورنال انواع غذاها و دسرها*****



ژورنال غذاهای بین الملل
ژورنال غذاهای فانتزی

ژورنال خوراک گیاهی
ژورنال غذای ابتکاری
ژورنال کتلت و کوکو
ژورنال خوراک مرغ
ژورنال نوشیدنی
ژورنال کاپ کیک
ژورنال صبحانه
ژورنال سوپ
ژورنال پاستا
ژورنال کیک
ژورنال پلو
ژورنال دسر
ژورنال سالاد
ژورنال خورش
ژورنال شیرینی
ژورنال پیش غذا
ژورنال ماه رمضان
ژورنال غذای کودک
ژورنال غذای دریایی

ژورنال ویژه ی رژیمی
ژورنال ویژه ی شب یلدا

ژورنال هنرمندی همراهان
"كپی برداری از این وبلاگ تنها با به کاربردن نام وبلاگ و قرار

 دادن لينك مربوطه مجاز ميباشد."



آرانچینی  

آرانچینی

Arancini

آرانچینی پیش غذایی ایتالیایی است که در واقع توپ های برنج سرخ شده با لایه ای از پودر سوخاری می باشد که درون آن با سبزیجات و پنیر پر شده است. امیدوارم این غذا رو تهیه کرده و لذت ببرید.

 


ادامه نوشته

کیش کدو حلوایی

 

 

کیش کدو حلوایی

Pumpkin Quiche

سلام خدمت همه ی شما مهربانان و همراهان عزیز که در این دوره از غیبت من، همچنین همراه صفحه ی خودتون بودین و اون رو از یاد نبردین. از همه ی شما دوستان سپاسگزارم که جویای احوالم بودین و عذرخواهی می کنم که به علت فرصت کم در این مدت کمتر به شما سر زدم و پیام گذاشتم. همچنین تبریک بابته سال جدید و آرزوی سالی پربار و پربرکت برای تک تک شما خوانندگان گرامی. در این قسمت طرز تهیه ی کیش کدوحلوایی رو قرار دادم و سعی کردم مرحله به مرحله و کامل باشه برای دوستانی که برای بار اول تهیه می کنن به مشکل برنخورن. کیش کدو حلوایی هم به عنوان غذای اصلی و هم پیش غذا در کنار سالاد فصل سرو می شه. امیدوارم تهیه کنید و از این غذای خوشمزه لذت ببرید ........ در اولین فرصت پاسخگوی سوالات و محبت های شما عزیزان خواهم بود.

 

کیش کدوحلوایی

ادامه نوشته

کیک هندوانه ویژه ی شب یلدا

کیک هندوانه ویژه ی شب یلدا
دوستان عزیز و همراهان گرامی یلدای همگی مبارک باشه و شب خوبی برای همتون آرزومندم. امیدوارم لحظات زیبایی در کنار خانواده داشته باشین. این کیک هم تقدیم به همه ی شما همراهان دوست داشتنی. برای تهیه ی کیک هندوانه، یک عدد کیک شیفون ساده (طرز تهیه اینجا) تهیه کنید و از عرض به دو نیم کنید. من کیک رو با طعم توت فرنگی و رنگ صورتی تهیه کردم و برای فیلینگ هم با بستنی آب شده مرطوب سازی کردم و توت فرنگی قرار دادم. روی کیک هم خامه ی زده شده با رنگ صورتی و سبز هست و برای تخمه های هندوانه از هرشیز شکلاتی استفاده کردم که با پودر کاکائو مخلوطش کردم تا غلیظ بشه و با قیف روی کیک رو تزیین کردم. امیدوارم تهیه کنید و لذت ببرید.

  

آش انار

آش انار


با نزدیک شدن به شب یلدا، یکی از بهترین گزینه ها می تونه تهیه ی یه آش داغ باشه با انار. آش انار یکی از آش های سنتی ایران عزیزمون که به روش های متفاوت تهیه می شه. طعم متفاوت و دلنشینی داره. برای شما دوستان هم قرار می دم که امیدوارم یلدای امسال تهیه کنید و لذت ببرید و یادی هم از من بکنید.


ادامه نوشته

آیس کافی

آیس کافی

(Iced Coffee)

آیس کافی از جمله نوشیدنی های خوشمزه ای هست که در اکثر کافی شاپ ها سرو می شه . طرز تهیه ای که اینجا براتون قرار می دم نوع اصیلش هست که در کافی شاپ های اینجا تهیه می شه. این دستور هم  بنا به درخواست دوست عزیز همنامم لادن جون قرار دادم البته با عذرخواهی بابت تاخیر. امیدوارم تهیه کنید و لذت ببرید خیلی سریع و آسون تهیه می شه و در عین حال خوشمزه ...


ادامه نوشته

کیک شیفون با تزیین توت فرنگی

کیک شیفون با تزیین توت فرنگی

Chiffon cake with Strawberry Decoration

این نوع کیک و تزیین می تونه ایده ای مناسب برای مراسم ها و تولدهای عزیزان شما باشه و با توجه به فصل می تونید با میوه های مورد علاقه و طعم مورد نظر خود تهیه و تزیین کنید. کیک شیفون به عنوان یکی از کیک های پایه برای تولدها و مراسم استفاده می شه و من در اکثر سفارش هام  و مراسم های مختلف در منزل و برای دوستان از این کیک تهیه می کنم و بنا به سلیقه هربار طعم و تزیینات رو تغییر می دم. طرز تهیه ی این کیک رو در کلاس های کافی شاپ ایران آموزش می دن و من با نکات دقیق براتون قرار دادم. این بار کیک پایه، کیک شیفون ساده هست با فیلینگ و تزیینات خامه و توت فرنگی. همچنین تکنیک نحوه ی دو نیم کردن کیک توسط خلال دندان رو هم توی این پست یاد میگیرید و همچنین برای بار دیگه نحوه تهیه خامه برای کیک ها رو در این پست مشاهده می کنید که دوستان زیادی در مورد اون سوال داشتن. دوستان امیدوارم بهره ی کامل رو از این پست ببرید و مورد استفاده باشه. هرگونه سوال یا ابهامی براتون پیش اومد با خوشحالی پاسخگو هستم.


ادامه نوشته

هایلایت کدوحلوایی

هایلایت کدوحلوایی


با نزدیک شدن به هالووین یک دسر خوشمزه و راحت براتون در نظر گرفتم که البته برای مناسبت های دیگه هم می تونید تهیه کنید و لذت ببرید. هم سریع آماده می شه و هم نیازی به فر نداره... Happy Halloween.


ادامه نوشته

مافین کدوحلوایی با سبزیجات

مافین کدوحلوایی با سبزیجات

(غذایی گیاهی، سالم و خوشمزه)


مافین کدو حلوایی و سبزیجات می تونه یک میان وعده ی خوب، شام سبک و یا حتی غذایی مناسب پیک نیک برای شما و کودکان عزیزتون باشه. همچنین به عنوان یک پیش غذای خوشمزه هم محسوب می شه. غذایی گیاهی و سالم با طعمی خوشمزه و متفاوت. قبلا" طرز تهیه ی نوعی دیگه از این مافین ها رو آموزش داده بودم ولی از اونجایی که این مافین ها طرفدار زیادی تو منزل ما داره و حتی دوستان نیز طرز تهیه اش رو از من گرفته و در مهمانی ها درست کردن این بار با کمی تفاوت این مافین ها رو قرار می دم. امیدوارم شما نیز تهیه کنید و لذت ببرید.

آموزش مرحله به مرحله و تصویری مافین کدوحلوایی با سبزیجات

ادامه نوشته

حلیم بادمجان

حلیم بادمجان

حلیم بادمجان (حلیم بادمجون) غذای اصیل ایرونی، خوشمزه و البته پر کالری می باشد و در ایام ماه رمضان در اکثر سفره های سحر و به خصوص افطار دیده می شه. حلیم بادمجان را با عدس و یا لوبیا سفید هم تهیه می کنند ولی من به شخصه با برنج خیلی بیشتر می پسندم زیرا عدس رنگ اون رو تیره کرده و لوبیا سفید هم طعم خوبی به اون نمی دهد. برای تهیه ی این غذا از گوشت گردن استفاده می شه که در نتیجه ی آن غذا حالت کش دار پیدا می کنه. این غذا در اکثر مناطق ایران به روش ها ی مختلفی تهیه می شه ولی فکر می کنم این روش که براتون در نظر گرفتم حلیم بادمجون اصفهونی باشه. من در اینجا سعی کردم مرحله به مرحله و کامل توضیح بدم که در نتیجه به اندازه ی پختنش زمان برد تا برای شما همراهان عزیز این پست رو قرار بدم. هرچند خیلی از شما دوستان گلم استاد این غذا هستید ولی عزیزانی هم هستن که شاید تصور کنند تهیه ی این غذا سخت هست که البته اصلا" هم چنین نیست و خیلی هم راحت آماده می شه و نوع خونگیش هم خوشمزه تر و هم سالم تره. امیدوارم لذت ببرید.


ادامه نوشته

عکس های شوی جواهرات و مهمانی عصرانه Jewellery Show & Sweet Party

Jewellery Show & Sweet Party

عکس های شوی جواهرات همراه با مهمانی عصرانه

در ابتدا جا داره از شما دوستان عزیزم که قابل دونستید و به وبلاگ خودتون امتیاز دادید تشکر کنم. در رای گیری وبلاگ های برتر بانوان وبلاگ *ژورنال غذای لادن* نیز جزو وبلاگ های برتر شناخته شده بود و این باعث خرسندی و پشت گرمی برای من و شما همراهان عزیزم هست. امیدوارم بتونم بیش از پیش رضایت خاطر همه شما رو فراهم کنم و خوشحال می شم در جهت پربارتر شدن وبلاگ خودتون از نظرات پرمهرتون مثله همیشه برخوردار بشم. خیلی دلم می خواست که می تونستم در جشنی که به این مناسبت برگزار شده بود و از بنده هم دعوت به عمل اومده بود شرکت کنم، امیدوارم بتونم در سالهای آتی در کنار دیگر دوستان وبلاگ نویسم قرار بگیرم و اما پست پر عکس امروز .......

دوستان گلم 2 هفته ای که پشت سر گذاشتم بسیار سرم شلوغ بود و درگیر دو شغل جدیدی بودم که در ارتباط با رشته ام تونستم در اینجا پیدا کنم و خیلی از این بابت خوشحال هستم. بدونید به یاد شما هم بودم و بالاخره عکس های شوی جواهرات و شیرینی آماده شدن و شما دوستان عزیز می تونید به راحتی عکس ها رو مشاهده کنید.

شوی جواهرات همراه با مهمانی عصرانه مختص خانم های عزیز ایرانی ساکن ملبورن استرالیا،شوی جواهرات زیبا و چشم نواز با قیمت های باور نکردنی در بعدازظهری دلپذیر همراه با پذیرایی انواع شیرینی های خوشمزه و خوش رنگ در کنار شما عزیزان ایرانی ساکن ملبورن.

دوستان گلم مهمانی برگزار شد و جای همگی شما مهربونان خالی بود. خوشحالم که مورد پسند دوستانم قرار گرفت و ممنون از حضور قشنگتون. به امیدی که بتونم در کنار همه ی شما همراهان این برنامه ها رو انجام بدیم. در این قسمت عکس های شیرینی های خوشمزه رو قرار می دم همراه با نمونه هایی از جواهرات که دست ساز کانادا بودن و توسط دوست عزیزم Sally اوورده شده بودن. برای دیدن عکس های بیشتر و خرید از سایت Fifth Avenue Collection دیدن نمایید.

شیرینی ها شامل بیسکویت های رویایی، مینی کیک شکلاتی، ژله خرده شیشه، نان خامه ای لقمه ای، توپ کیک چوبی، مینی کاپ کیک شکلاتی ایتالیایی و قند طرح دار تزیینی بوده که همراه با انواع متنوعی از نوشیدنی ها همچون چای میوه ای، چای معطر سیاه، چای سبز، قهوه و شکلات داغ سرو شدند و بسیار هم مورد پسند دوستان قرار گرفت و کلی سفارش در همون روز گرفتم. طرز تهیه برخی از شیرینی ها رو قرار دادم و به زودی و در فرصتی مناسب طرز تهیه باقی رو هم قرار خواهم داد. همراه با نمونه های جواهرات زیبا و چشم نواز. امیدوارم از دیدن عکس ها لذت ببرید.



ادامه نوشته

میگو پلوی مخصوص Special Prawn Pilaf

میگو پلوی مخصوص

Special Prawn Pilaf
بعد از قرار دادن چند پست مربوط به شیرینی و دسر، این بار طرز تهیه ی یک غذای دریایی سالم و خوشمزه رو براتون قرار می دم. امیدوارم مورد پسندتون واقع بشه. در مورد پست قبلی هم به زودی عکس هایی از مهمانی براتون قرار می دم. ممنون از صبر شما دوستان و عزیزان همراه صمیمی که همواره مشوق من بودید. امیدوارم بتونم بیش از پیش رضایت خاطر شما رو فراهم کنم. باز هم سپاس از همراهی صمیمانه تون. در ضمن دوستان عزیز تو فیس بوک هم می تونید به صفحه ی خودتون ladans food journal  لایک بزنید و در اونجا هم همراه هم باشیم. شاد و برقرار باشید.

ادامه نوشته

نکات و مراحل کامل تهیه کیک اسفنجی خامه ای با طعم هلو

کیک اسفنجی خامه ای با طعم هلو


در ابتدا تشکر بسیار ویژه دارم از شما عزیزان و دوستان مهربون بابته تبریکاتتون به مناسبت 1 سالگی وبلاگ خودتون. ممنون که با محبتت ها و لطف های همیشگی تون همراه و مشوق من بودین. امیدوارم بتونم رضایت خاطر شما رو بیش از پیش فراهم کنم. این پست طرز تهیه کیک اسفنجی با طعم هلو رو که قبلا" برای تولد پدرم پخته بودم، قرار می دم همراه با کلیه ی نکات و مراحل مربوط به پخت کیک اسفنجی که امیدوارم مورد استفاده قرار بگیره. شما می تونید به جای طعم هلو، از میوه ی دلخواهتون و یا ترکیبی از میوه های مختلف نیز استفاده کنید. بافت و طعم این کیک خیلی عالی و مناسب برای تولدها و مهمانی های شما عزیزان هست.


ادامه نوشته

ژورنال غذای لادن 1 ساله شد.....

ژورنال غذای لادن 1 ساله شد


امروز 1 سال از باز کردن این وبلاگ گذشت. ژورنال غذایی که هر بار با عشق و علاقه و دقت تمام توش می نویسم تا دوستان عزیزم هم بتونن به خوبی از اون مطالب بهره مند بشن. خیلی خوشحالم که در این مدت کوتاه دوستان عزیز و همراهان مهربونی چون شما پیدا کردم و چنانچه قصوری از من سر زده و نتونسته ام هر آنچه شما خواهانش بودین فراهم کنم و یا دیرکردی داشتم به علت مشغله ی زیاد کاری، به بزرگواری خودتون بر من ببخشایید. بدونید که همیشه به یادتون هستم و امیدوارم که بتونم هر آنچه در توانم هست برای رضایت خاطر شما عزیزان فراهم کنم. به مناسبت یک ساله شدن ***ژورنال غذای لادن*** کاپ کیک رنگین کمان تهیه کردم همراه با خامه ی رنگین کمان برای تزیینش.


ژله خرده شیشه Broken Glass Jelly

ژله خرده شیشه

Broken Glass Jelly

طرز تهیه ی این ژله های خوشمزه و خوش رنگ رو به درخواست دوستان گلم تو فیس بوک قرار دادم. شاید خیلی از شما خوانندگان عزیز طرز تهیه این دسر خوشمزه رو بدونید ولی من اینبار با شیرعسلی تهیه کردم که بسیار خوش طعم شده بود و کلی طرفدار پیدا کرده بود. پیشنهاد می کنم به این روش هم یکبار امتحان کنید. خیلی سریع و آسون آماده میشه و مطمئن هستم جزو دسرهای همیشگی مهمانی هاتون خواهد شد. علاوه بر اینکه بچه های گلتون هم عاشق ظاهر و طعم این ژله ها خواهند شد.

ادامه نوشته

نان خامه ای (نون خامه ای)

نان خامه ای (نون خامه ای)

Cream Puff

به مناسبت روز جهانی مادر، طرز تهیه ی نان خامه ای رو قرار می دم و تقدیم می کنم به تمامی مادران دلسوز و مهربون دنیا به خصوص مادر دوست داشتنی و عزیز خودم و همچنین به مناسبت 30 امین سالگرد ازدواج پدر و مادر عزیزم که متاسفانه نتونستم در کنارشون باشم نیز این شیرینی ها رو تقدیم می کنم به ایشون. در کل اردیبهشت، ماه خیلی خوبی برای من هست: تولد پدرم، تولد خودم و سالگرد ازدواج پدر و مادرم.

و حالا بریم سراغ نون خامه ای .... زمانی که برای اولین بار نان خامه ای رو تهیه کردم، همسرم باورشون نمی شد که خودم تهیه کرده باشم و با اطمینان می گفتن که حداقل نان ها را از سوپرمارکت به صورت آماده خریداری کردم!!! که البته تونستم ثابت کنم که کاره خودمه!!! باورتون نمی شه خیلی راحت آماده می شه و حتی از طعم نان خامه ای های قنادی هم خوشمزه تر و مهم تر از اون سالم تره!!! در ضمن سعی کردم با تمام نکات و جزییات کامل توضیح بدم ولی چنانچه سوال یا شبهه ای باشه با خوشحالی پاسخگو هستم. نان خامه ای تقدیم به همه ی شما همراهان عزیز و همچنین دوستان عزیز ساکن ملبورن که طعم نان خامه ای ایران رو چند وقتی هست نچشیدن. امیدوارم مورد پسندتون واقع بشه.


ادامه نوشته

استیک با سس پیاز فرانسوی همراه با پوره رنگین سبزیجات

استیک با سس پیاز فرانسوی همراه با پوره سبزیجات

Steak with French Onion & Veggie Puree

بعد از قرار دادن پست های شیرینی، این بار با یک غذای خوشمزه با ظاهری فانتزی در خدمت شما عزیزانم هستم. استیک با سس پیاز فرانسوی که با پوره ی رنگین سبزیجات سرو کردم. ایده و تزیین پوره ی سبزیجات از ابتکارات خودم بود و فکر می کنم ایده ی بسیار خوبی برای کودکانتون هم می تونه باشه هم خوشرنگ و هم بسیار سالم هست. در کنار آن سالاد اسفناج و لبو هم سرو کردم که بسیار ساده ولی خوشمزه با طعمی به یاد ماندنی است. همسر من از طرفداران سرسخت این سالاد در کنار هر نوع غذایی هست و با این استیک هم خیلی هم خوانی داشت. طرز تهیه ی اون هم در پست دیگری قرار خواهم داد. فعلا" استیک با سس پیاز فرانسوی همراه با پوره رنگین سبزیجات........


 

ادامه نوشته

کیک اسفنجی خامه ای با طعم هلو

کیک اسفنجی خامه ای با طعم هلو

تقدیم با عشق به پدر عزیزم


12 اردیبهشت تولد پدر عزیز، مهربان، دلسوز و دوست داشتنی ام هست. این کیک هم به مناسبت تولد ایشون تهیه کردم و از راه دور بهشون تقدیم می کنم. امیدوارم بتونم به زودی در کنارشون باشم. هزاران بار خداوند منان رو شاکرم که پدر دلسوز و مهربانی چون شما رو برای من قرار داد. امیدوارم سالیان سال سالم، خوش و خندان روزگار رو سپری کنید و فرصتی به من دست بده تا بتونم ذره ای از خوبی هاتون رو جبران کنم. خیلی خیلی دوستتون دارم و برای در آغوش کشیدنتون لحظه شماری می کنم. دوستان گلم طرز تهیه و عکس های بیشتر رو هم به زودی براتون قرار می دم. 

***پدر عزیزم تولدت مبارک***

رولت خامه ای

رولت خامه ای

Step by Step Baking Swiss Roll

به منظور جبران غیبت کبرایی که داشتم، طرز تهیه ی رولت خامه ای رو گام به گام همراه با عکس براتون قرار دادم. امیدوارم تهیه کنید و لذت ببرید. این رولت خیلی راحت و سریع تهیه می شه. از این رولت به عنوان شیرینی یا دسر برای پذیرایی از مهمانانتان می تونید استفاده کنید. همچنین برای تولد هم چنانچه فرصت کافی برای تهیه ی کیک های مخصوص تولد ندارید، رولت خامه ای می تونه جایگزین مناسبی باشه. همچنین قالب وبلاگ رو هم عوض کردم تا از حالت یکنواختی خارج بشه. خوشحال می شم نظر شما رو هم بدونم. و اکنون رولت خامه ای ....

تهیه ی رولت خامه ای گام به گام


ادامه نوشته

سال نو مبارک *با تاخیر*

***سال نو مبارک***


سلام به همه ی شما دوستان عزیزم. در ابتدا از همه عذرخواهی می کنم بابت تاخیر طولانی ام و بعد تشکر بسیار زیاد دارم از همه ی شما همراهان دوست داشتنی و مهربون که تو این مدت من رو تنها نگذاشتید و مدام با من از طریق ایمیل یا بخش نظرات در تماس بودید. مرسی از احوال پرسی ها و صبری که تو این مدت به خرج دادید. سال نو بر همه ی شما مبارک باشه امیدوارم سالی بسیار خوب، خوش همراه با سلامتی و شادکامی در انتظار شما و خانواده ی محترمتون باشه. خیلی تلاش کردم قبل از سال جدید بتونم بیام و پست های جدید شیرینی قرار بدم ولی متاسفانه به دلیل مشغله ی کاری و درسی زیاد واقعا" نتونستم. خیلی خوشحالم که باز هم در کنار شما هستم و برای اولین پست سال جدید سفره ی هفت سین امسالم رو قرار میدم که امیدوارم خوشتون بیاد و ایده بگیرید برای سال های آینده.شیرینی های مختلفی هم که برای پذیرایی ایام عید تهیه کرده بودم شامل: شیرینی آلمانی (مربایی)، مرنگ پرتقالی، پفک گردویی و رولت بود همراه با میکادو و نان خامه ای که به مرور طرز تهیه ی همه رو قرار می دم.

همچنین به علت مشغله ی کاری زیاد فرصت پاسخگویی به تک تک نظرات پرمهر شما عزیزان را ندارم مگر در صورت لزوم برای پاسخ به سوالات یا ابهامات شما. پیشاپیش از این بابت عذرخواهی می کنم از شما ولی قطعا" به وبلاگ یا وب سایت مربوطه سرخواهم زد. در ادامه ی مطلب عکس های بیشتر و واضح تری قرار دادم.

ادامه نوشته

ریزوتو با سبزیجات رُست شده و سالامی Roast Veg & Salami Rissoto

ریزوتو با سبزیجات رُست شده و سالامی

Roast Veg & Salami Risotto

ریزوتو به نوعی غذای ایتالیایی گفته می شود درواقع برنجی است دانه کوتاه که در آب گوشت پخته می شود تا حالت خامه ای یکدست پیدا کند. با انواع گوشت یا ماهی یا سبزیجات تهیه می شه. در اکثر انواع آن نیز از پنیر پارمسان استفاده می شه. من در اینجا از سالامی و سبزیجات استفاده کردم. سالامی نوعی کالباس گوشت بسیار خوشمزه هست ولی شما از هر نوع ژامبون یا حتی سوسیس هم می توانید استفاده کنید. برای برنج هم از هر نوع برنج دانه کوتاه می تونید استفاده کنید. این غذا بسیار خوش عطر و بو می باشد و طعم بسیار جدید و متفاوتی از برنج داره. همین میزان که در عکس می بینید در یک وعده ی دو نفره!!! به اتمام رسید. جای همگی خالی بود. خیلی خوشمزه بود. 

ادامه نوشته

موس شکلاتی Chocolate Mousse

موس شکلاتی
Chocolate Mousse

دسر شکلاتی درخواستی بود که نیلوفر جان ازم خواسته بودن تا تهیه کنم. من هم در یکی از مهمانی هام تهیه کردم و متاسفانه فرصت نشد عکس های بهتری براتون قرار بدم. ولی توضیحات به اندازه ی کافی واضح و روشن هست. موس شکلاتی بسیار دسر خوشمزه و شیکی برای مهمانی های شماست. بهتره که از  روز قبل از مهمانی این دسر رو تهیه کنید و یا حداقل 4 تا 5 ساعت زمان برای بسته شدن آن قرار دهید. موس شکلاتی رو به روش های مختلفی تهیه می کنن که این روش یکی از روش های تهیه این دسر در کافی شاپ ها می باشد. تنها نکته ی مهم اینه که کالری این دسر بالاست مثله اغلب دسرهای شکلاتی، و توصیه می کنم زمانی که مهمان دارید و حسابی دور و برتان شلوغ است تهیه کنید تا زیاد نتونید بخورید!!! برای سلامتی خودتون ......بسیار دسر خوشمزه و زیبایی است....... امیدوارم شما هم از تهیه و مصرف آن لذت ببرید.


ادامه نوشته

ماهی قزل آلا در ژله ی آبی

ماهی قزل آلا در ژله ی آبی


قبل از آموزش امروز تشکر بسیار دارم از همه ی شما عزیزان و همراهان همیشگی بابته امتیازاتی که برای وبلاگ خودتون قایل شدید و این بار هم این وبلاگ در زمره ی وبلاگان برتر ماه قرار گرفت. اینهم لینک "وبلاگ برتر ". سپاس از مهر و حضور گرم همگی شما هنردوستان محترم. یه مدتی هم لینکهای وبلاگ بهم ریخته بود که عذرخواهی می کنم از دوستانی که لینکهاشون چند روزی غیر فعال بود و همین جا از شما می خوام چنانچه نام وب شما رو فراموش کردم قرار بدم یادآوری کنید تا در اولین فرصت قرار بدم و دوستانی هم که تمایل به تبادل لینک دارن نیز اطلاع دهند. و اما.....

تزیین و پخت این ماهی بسیار زیبا و خوش طعم و سالم ایده ای بسیار شیک و جذاب برای مهمانی ها و مراسم های شما عزیزان می تونه باشه. این روش تزیین رو چند سال پیش از یکی از سرآشپزان یک رستوران خوب اصفهانی دیده بودم و بسیار خوشم اومد. امیدوارم که شما عزیزان هم از این تزیین ایده بگیرید. برای اینکه گرمای ماهی ژله رو آب نکنه کمی صبر کنید تا ماهی پخته از حرارت و بخار بیفته و سپس در ظرف قرار دهید و اطراف آن را کمی کاهو قرار دهید تا با ژله ها مستقیم در تماس نباشه. خوبیه این غذا اینه که هم غذاست و هم دسر!!!

ادامه نوشته

کاپ کیک سبزیجات Vegie Cupcake

کاپ کیک سبزیجات

Veggie Cupcake

تاریخچه ی تهیه ی این کاپ های سبزیجاتی بسیار خوشمزه بر می گرده به اونجایی که روزی داشتم سوپ تهیه می کردم و از مواد سوپ کمی اضافه اومد. قبل از این که با آب زیاد مخلوطش کنم کناری قرار دادم و از اونجا که همیشه در فریزر بنده همه جور خوردنی یافت می شه با خمیر هزارلا این کاپ های خوشمزه و خوشگل رو تهیه کردم. اسمش هم همسرم گذاشتن *مافین های لادنی* ولی من یه اسم دیگه براش انتخاب کردم که نگن ازشون تقلب کردم!!!  علت این هم که نام کاپ کیک رو براش انتخاب کردم با وجودی که در تهیه آن آرد به کار نرفته زیرا اولا" در قالب کاپ کیک تهیه می شه و دوما" به صورت یک نفره سرو می شه. خیلی سریع آماده می شه و حتی چنانچه از مواد باقی اومد برای سوپ یا مایه ی ماکارونی سبزیجات قابل استفاده هست. خمیر هزارلا در اکثر سوپرمارکت های بزرگ در دسترس هست. تهیه ی آن در منزل نیز ممکن است. شاید کمی وقت و انرژی  ببره و چرب تر از خمیرهای آماده ی بیرون بشه و در آخر اون طعم خوب و خوشمزه رو نداره!!! حتی از شیرینی فروشی ها نیز می تونید تهیه کنید. تقریبا" خمیر شیرینی زبان هست. البته اون تردتر هست. به هرحال امیدوارم در دسترس داشته باشید و از تهیه ی آن لذت ببرید.

ادامه نوشته