روزگار یک زن

زن همیشه مورد استعمار چه در خانه چه در محل کار. من یه زن تحصیلکردم که ...

روزگار یک زن

زن همیشه مورد استعمار چه در خانه چه در محل کار. من یه زن تحصیلکردم که ...

اندر مصائب تهیه متکا

امروزم سیا اومد دم اداره دنبالم رفتیم یه کوچلو خرید کردیمو بعد رفتیم لحاف دوزی چون مامان دیروز برامون دو تا متکا سفارش داده بود (آقا سیا هوس متکا کردن تازه فهمیدن مزاجشون با بالشهای جهیزیم بعد دو سال جور در نمیاد!) رفتیم ببینیم سایز و نرمی و سفتیش باب میلمون هست یا نه! بعد از پسند نوبت بحث اقتصادیش رسید باورم نمیشه دو عدد متکا ناقابل شد سی و شیش و پونصد! تازه رویه نداشت باید میرفتیم براش رویه میخریدیم چون برا دم دست میخواستم گفتم رویه مخمل براش بگیریم چون ساتن داشتمو خیلی لیزو زود کثیف میشه! کل بازار خرید سمتمونو گشتیم تا بتونیم 2 متر مخمل بیابیم به سیا میگفتم من هر چی بخوام کیمیا میشه تخمشو ملخ هاپولو میکنه! بالاخره بعد کلی گشتن پیدا کردیم فروشنده میگه الهی به شادی استفاده کنید! من زیر لب میگم آقا متکا که به شادی نداره!! از خجالت و خنده سرخ شدیمو رفتیم به سمت لحاف دوزی.

2 متر مخمل شد یازده تومن که با پول لحاف دوزی کلا میشه چهل و هفت و پونصد!! تازه رویه تترون هم میخواد که دیگه امشب نگرفتیم، بردیم مخمل رو دادیم لحاف دوز میگه دو تومن دیگه بدید پول دوخت یادم رفته! گفتم حاجی کوتاه بیا دو تا متکا پنجاه تومن برامون در اومد نخواستیم سرمونو بذاریم روی سنگ سنگین تریم! یکی از پیرمردا که تو مغازه بود میگه نگو دخترم شما تازه کشتی تونو تو آب انداختید حالا حالاها باید خرج کنید، دوستش یه پلاستیک دارو نشونم میده میگه ببین این یه قوطی قرص ضعیفه شده پنجاه هزار تومن! من گفتم جانم! ضعیفه؟! میگه خانمم! این شد. بالاخره پول دوخت رو دیگه ندادیم گذاشتیم اومدیم ولی خدایی اونایی که درآمد پائینی دارن چه جوری زندگی رو میگذرونن!!


مد ، خلاقیت ، زوج بالش


نظرات 3 + ارسال نظر
مریم توپولی دوشنبه 26 دی‌ماه سال 1390 ساعت 11:49 ب.ظ http://www.man-va-to-ma.blogsky.com

گلم ما یه پرده خواستیم دویست تومن پولش شد خواهر شوهرم یادم داد چطوری درستش کنم شد پنجاه تومن فکر کن البته برای تو که شاغلی آماده خب مسلما راحتتره چون وقت نداری بشینی خودت درست کنی ولی خب بعدا به قول آقای فروشنده به شادی استفاده میشه

آره خوب ولی خدایی چه مملکتی برامون درست کردن هیچی نمیشه خرید!

[ بدون نام ] دوشنبه 26 دی‌ماه سال 1390 ساعت 11:56 ب.ظ

سلام آبجی
دمش گرم پیرمرده حرف حساب زده
حالا حالا باید خرج کنید
طفلک داداش سیام ،هر چی در بیاره باید خرج کنه دیگه
به قول مغازه داره : ایشالله به شادی
فقط تیکه بار من نکنی که من مغازه داره نیستماااا
بلدم جواب بدمااا
به داداش سیا سلام برسونی

سلام
خوب آره راست میگه ولی گرونی داره بیداد میکنه نمیدونم چرا صدای هیچکس در نمیاد!!!

بزرگیتونو میرسونم

دادار سه‌شنبه 27 دی‌ماه سال 1390 ساعت 01:48 ب.ظ http://aminsims.blogsky.com/

با این حساب ما تا آخر عمر مجرد میمونیم
اونایی که درامدشون پایینه متکا زیر سرشون نمیذارن
اصولاً اونایی که درآمد پایین دارن باید بمیرن
قانون جنگل میگه اونایی که ضعیفن باید قربانی بشن تا قوی تر ها باقی بمونن

دور از جون شما باید سنگ بذارن با این مملکتی که برامون درست کردن!
باز جنگل قانون داره اینجا که اصلا هیچ قانونی نداره رو هوا قیمتا جهش پیدا میکنن تصاعدی تصاعدی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد