روزگار یک زن

زن همیشه مورد استعمار چه در خانه چه در محل کار. من یه زن تحصیلکردم که ...

روزگار یک زن

زن همیشه مورد استعمار چه در خانه چه در محل کار. من یه زن تحصیلکردم که ...

زن سالاری

گفت روزی مه لقا با همسرش
آن که تا دیروز بـُد تاج سرش
گوش کن آقای برزو ، بعد از این
چار زانو پیش روی من بشین!
چون زمان مرد سالاری گذشت
دوره ی اعمال اجباری گذشت
من به تو وابسته دیگر نیستم
چون که می دانم که دیگر کیستم؟
گرچه نامردم ولی دارم توان
تا کنم تولید فرزندی مامان
من خودم را بارور خواهم نمود
گوی سبقت را زتو خواهم ربود
بعد از این فرزند من نام مرا
زنده خواهد کرد با لطف خدا
بعد از این بی جـّر و بحث و گفتگو
می شود فامیل من فامیل او
پس ولی دم ّفرزندان منم
هم پدر هم مادر ایشان منم
دیگر آن شب های جمعه دود شد
آن رسوم جاهلی نابود شد
بعد از این جان من و جان شما
هرشب جمعه به نزدیکم نیا
می کنم تولید خود فرزند خود
بچه های خوشگل ِدلبند خود
دیگر آنها زشت و مُنگل نیستند
مثل تو دیوانه و خُل نیستند
بچه هایم مثل من زیبا شوند
عین جدّم زیرک و دانا شوند
تا ژن تو با ژنم باشد عجین
حال و روز بچه ها باشد همین
پس برو فعلن کمی کشکت بساب
پیش من جان خودت دیگر نخواب
بعد از این کارَت فقط نان آوری است
این فقط سهمیه ات از همسری است
گفت برزو خان به «جاوید» این چنین
کاش رویان نقش می شد بر زمین
چون که ما را سر به زیر و خوار کرد
مرد ها را چون گل دیوار کرد


نظرات 3 + ارسال نظر
[ بدون نام ] جمعه 2 دی‌ماه سال 1390 ساعت 04:12 ب.ظ

سلام آجی سوسم
دیدی اونقدر ظالمی که فقط دوست داری مردا رو ضابع کنی
بیچاره ما مردا
خدا رو شکر من که مجردم و از این مصیبت بزرگ ،خلاص
ولی یه جورایی دلم واسه داداش سیا میسوزه
خدا به فریادش برسه ایشالله
--------------------
موفق باشی


ایشاا...

رضا جمعه 2 دی‌ماه سال 1390 ساعت 08:20 ب.ظ http://jan47b.blogsky.com

سلام خسته نباشی من از تبعیض متنفرم حتی از کودکی یه جورهای تو مایه های عقده آفتاد؟؟؟؟؟؟؟اما عزیز دل تو همه جوره تبعیض قائلی از جنسیتی گرفته تا بازدید کننده اگه میخوای مطلبی را فقط برای فرد خاصی بزاری یه جوری ارسالش کن وگرنه ما که صادقانه می ائیم و لحظاتی با خواندن مطالب خوش میشویم چرا رمزی کردی خوب اگه دوست نداری نیائیم بگو سر نزنیم من لینکت کردم تو هم خوش داشتی لینک کنو گرنه مختاری

سلام کی که از تبعیض خوشش بیاد یه مطلبی گذاشتم نمیخوام یه نفر بخونه،( بخونیت متوجه میشید) هر کسی رمز بخواد بهش میدم مشکلی نیست رمزشو براتون میزارم تو وبلاگتون

آرزو شنبه 3 دی‌ماه سال 1390 ساعت 02:36 ب.ظ http://www.arezui.blogfa.com

خیلی حال کردم مخصوصا توضیحات شب جمعه
پست پایین رمزیه؟ منم رمز ندارم

درست ما خوابیم تو نشستای علمی شب جمعه تون نمیتونیم باشیم ولی خوب ما هم یه دستی باید داشته باشیم تو این کار فرهنگی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد